FANDOM

Veszélyeztetett faj
Célkereszt
Évad 2.
Epizód 19.
Sorszám 41.
Produkciós szám 219
Bemutató 2013. augusztus 15.
Nézettség 158.000 fő
Írta Spiro Skentzos
Rendezte David Straiton
Alaptörténet Kisöcsi és kishugocska
Előző Tűzgyűrű
Következő A múzsa csókja
Megölnek, én pedig itt leszek az erdőben egyedül, elhagyatva.
Kisöcsi és kishugocska

A Veszélyeztetett faj (eredeti cím: Endangered, jelntése: „veszélyeztetett”) a második évad tizenkilencedik, a sorozat negyvenegyedik epizódja. Az NBC 2013. április 30-án, a TV2 augusztus 15-én mutatta be.

CselekménySzerkesztés

Tehéntetem

Egy döglött tehén

Nick azon gondolkozik, hogy milyen titkot rejthet a titokzatos kulcs.

John a farmján autózik, észreveszi, hogy több tehenét megölték, feltépték a hasukat, és elvitték a belső szerveiket. Amikor feláll, egy furcsa lényt vesz észre, amely humanoid ugyan, de kék, ragyogó bőre van. A kocsihoz szalad, és fegyvert vesz elő, de a lény utoléri, nekinyomja a kocsinak, mire John holtan esik össze. A lény hátat fordít a holttestnek, és elszalad. Ezután ér oda Robert Hadley, aki még látja a ragyogást a távolban. Miközben a lény a kerítésen ugrik át, a szögesdrót felsérti a bőrét.

Monroe a konyhájában beszélget Rosalee-val. Monroe azt mondja, hogy a szülei eléggé régivágásúak, és valószínűleg még mindig szoktak „vadászni” – természetesen emberekre. Ezért vissza kell utasítaniuk a látogatást, hiszen nem lenne szerencsés, ha Nick egy fedél alatt laknak két vad dúvaddal. A beszélgetés csókba torkollik, de ekkor belép Nick, és Monroe segítségét kéri. Rosalee-ék meg vannak zavarodva, de Monroe lemegy a pincébe Nicknek kideríteni, hogy a Marie nénitől kapott kulcsa mit ábrázol. Azt mondja, ismerős neki a térkép stílusa, és – mivel az ük-ük-ükapja térképész volt – talál is egy térképet a Fekete-erdőről.

Juliette-nek sikerül egy fotó alapján felidéznie az első csókot Nickkel, egy buliban egy fagyöngy alatt.

Vincent, a fénylő keverék egy elhagyatott farmra érkezik, ahol Jocelyn, az erősen terhes felesége várja. Egy zacskóból véres húscafatokat ad az asszonynak, majd azt mondja, hogy tovább kell állniuk, mert ott már nem biztonságos.

Egy ember egy lakókocsival meghalja, hogy éjszaka űrlénytámadás történt, és a 130 mérföldre lévő Portlandbe indul.

A százados beér az irodájába, ahol Nick már vár rá. A kulcsokról akar tudni. Ő elmondja, hogy a királyi családok már négyet megszereztek a hét kulcsból, egy Nicknél van, a többi tartózkodási helye viszont ismeretlen. A hét keresztes lovag Nick ősei voltak, ők akarták elrejteni azt a bizonyos kincset, amelyről senki nem tudja sem azt, hogy hol van, sem azt, hogy mi lehet az. A családok a lehető legtöbb eszközzel próbálják felkutatni és megszerezni őket. Nick nem bízik ugyan a századosban, de az elmondja, hogy a családja sokkal jobban örülne, ha ő meg sem született volna, és semmilyen érdek nem fűzi hozzájuk. Wu kopog, és azt mondja, jelentések vannak a szarvasmarha-csonkítások ügyében.

Amikor megérkeznek, Hadley elmeséli, hogy egy kék, világító humanoidot látott, aki megölt hat tehenet, és végzett a barátjával, majd elfutott. Nickék nem gondolják, hogy az a valami űrlény lett volna, mondván, a nagy távolság miatt biztosan nem lehetett rendesen látni. Nick a kerítésnél megtalálja a kékes bőrdarabkát, és kezdi sejteni, hogy keverék lehet a tettes. Ekkor megérkezik az ember a lakókocsiból, George Lazure, és megpróbál többet megtudni az űrlényről. Nickék elhajtanak, hagyják az ufológust a farmerrel ésa seriffel bajlódni.

Egy nő autót vezet, amikor Vincent átváltozva kiugrik elé, mire az félrerántja a kormányt, és eszméletét veszti. Vincent kivonszolja őt a pajtába, és elhajt a kocsival.

Az ufológus, George Lazure  Roberttel, a gazdával beszél, és egy albumot mutat, hogy azonosítsa a látott lényt. Az rámutat egy rajzra, ami hasonlít az „űrlényre”, amit látott.

Nick Harperrel beszél, aki megvizsgálta a talált bőrdarabot. Azt mondja, emberi, de nagyon sok benne a luciferin, amely különböző fényt kibocsátó állatokban, például szentjánosbogarakban található.

Vincent és Jocelyn egy földúton autóznak. Jocelyn azt mondja, meg kell állniuk, és Vincent meg is áll egy elhagyatott házban, és elmegy újabb eleséget szerezni nejének.

Wu elújságolja Nicknek, hogy volt egy újabb űrlényjelentés az erdőben.

Juliette elmegy Monroe-hoz, és közli vele, hogy visszatértek az emlékei, ugyanakkor aggódik, hogy Nick már nem tudja szeretni őt, miután így bánt vele. Monroe próbálja nyugtatni, de Juliette nekiszegezi a kérdést, hogy mi is az a Grimm. Monroe próbál kitérő választ adni, mondván, a Grimm olyan ember, aki olyan dolgokat lát, amit senki más nem. Juliette emlékszik, hogy a lakókocsiba Nick is ilyesmit mondott neki.

Lazure ahhoz a házhoz ér, ahol Vincenték nemrég tanyáztak. Talál némi vért, és felhívja valaki telefonon. Elmondja neki, hogy a nő mindjárt szülni fog, ahol ott akar lenni. A hívó azt válaszolja, hogy három olyan lény egy kész vagyont érne. Az ufológus leteszi a telefont, és átalakul rablókondorrá.

Nick a lakókocsiban megtudja, hogy a lény egy tündöklő. Miután Wu felhívja, hogy elmondja, hogy az összes tehénből e petefészkét vágták ki. Ezután Nick átmegy Rosalee-hoz a fűszerboltba, hogy többet tudjon meg a lényről. Rosalee azt mondja, hogy ő úgy tudta, a tündöklők kihaltak, mert a bőrükért vadászták őket. A petefészkek pedig a terhes nőnek kellenek, és, a támadások gyakoriságából ítélve a nő hamarosan szülni fog. Majd megérkezik Monroe.

Vincent talál egy tehéncsordát, és elindul feléjük.

Nick, Monroe, és Rosalee elindulnak megkeresni a tündöklőket. Bár Nick azt mondja, a férfi egy gyilkos, Rosalee szerint a baba ártatlan, és lehet, hogy ők egy keverékfaj utolsó példányai.

Nickék megtalálják Lazure lakókocsiját. Amikor benyitnak, rájönnek, hogy a férfi egy fejvadász, aki egy „megőrző” nevű folyadékkal töltött golyókkal vadászik keverékekre, majd lenyúzza az átalakult állapotban maradt bőrüket, és eladja. Mikor elindulnak megmenteni a tündöklőket, Monroe és Rosalee a megőrzőt a golyókba önti.

"urleny"

Lazure holtteste

Mordaly

Nick lelövi Lazure-t

Észrevesznek egy házat, amelyben tűz ég, és odahajtanak. Benn megtalálják Jocelynt, aki nagyon megijed tőlük, de végül meginudl a szülés, amit Rosalee-nak kell levezetni. A nő megszüli a kis tündöklőt, de ekkor beállít Lazure a mordállyal, hogy lelője a tündöklőket. Nickék harcba keverednek vele, végül a saját megőrzővel töltött golyóinak esik áldozatul.

Egy csapat kommandós az utolsó jelenetben megtalálja a még átalakult állapotban lévő Lazure-t a kocsiban.

VendégszereplőkSzerkesztés

Eric Tiede, Vincent
Erin Way, Jocelyn
Sharon Sachs, Harper
Mark Fullerton, Lazure

KeveréklényekSzerkesztés

EgyébSzerkesztés

  • Először volt látható egy újszülött keverék