FANDOM

Pilot
101
Évad 1.
Epizód 1.
Sorszám 1.
Produkciós szám 101
Bemutató 2012. február 10.
Nézettség 295.000 fő
Írta David Greenwalt
Jim Kouf
Stephen Carpenter
Rendezte Marc Buckland
Alaptörténet Piroska és a farkas
Következő Lássuk a medvét!
Egy zsenge fiatalka jobb falat ám, mint az öreg – gondolta magában a farkas.
Piroska és a farkas

A pilot az első évad és egyben a sorozat első epizódja. Az NBC 2011. október 28-án, a TV2 2012. február 10-én, a Viasat 6 2013. június 4-én mutatta be.

CselekménySzerkesztés

Sylvie Oster, egy fiatal lány piros pulcsiban kocog az erdőn keresztül, közben zenét hallgat. Meglát egy furcsa műanyag figurát, és leáll megnézni, amikor valami rátámad, és széttépi. Az MP3-lejátszója a földre esik.

Nick Burkhradt, egy gyilkossági nyomozó Juliette Silvertonnak, a barátnőjének vesz jegygyűrűt. Amikor kilép a boltból, meglát egy nőt, ahogy átváltozik valamilyen szörnyeteggé. Amikor Hank Griffinnel, a társával együtt visszamegy az örsre, egy gyanúsított – Cecil – szintén átváltozik, amikor ránéz.

Lakókocsi

A lakókocsi

Nickék házához megérkezik Nick nagynénje egy lakókocsival.

Nick és Hank az erdőbe érkezik, ahol a lányt meggyilkolták. Mindent vér és széttépett maradványok borítanak. Megtalálják az MP3-lejátszót, és Hank azonosítja a számot. Találnak egy bakancsnyomot.

Nick hazaérkezik, ahol találkozik Marie Kesslerrel, a nagynénjével, aki Juliette-tel beszélget. A nagynéni sétálni hívja. Nick a séta során megtudja, miért voltak ilyen furcsa „látomásai”: a Grimm család sarja; látja a szörnyek valódi arcát, ha azok elveszítik az önkontrolljukat. Az ő dolga, hogy megvédje tőlük az embereket. Marie néni azt is elmondja neki, hogy őt üldözi egy Hulda nevű férfi – aki hirtelen rájuk is támad egy kaszával. Nick lelövi, de a nagynénjét ekkorra már súlyosan megsebesítette. Látja, hogy Hulda visszaváltozik emberré. A nagynéni egy különleges kulcsot ad Nicknek, mondván, mindennél jobban vigyázzon rá. Azt is elmondja, hogy a szüleit meggyilkolták, nem pedig balesetben haltak meg.

Az örsön megérkezik a kaszán lévő felirat fordítása: „a Grimmek kaszásai”.

Este Nick a lakókocsiban böngészi Marie néni régi könyveit: megtalálja a boszorkányszörny rajzát is, azét a lényét, amit előző nap látott.

Monroe a Bevezetőben

A férfi átváltozva

Másnap Nicket hívják, hogy újabb bűntény történt: egy kislányt raboltak el, amikor az hazament. Hankkel együtt elindulnak az úton, amit a lánynak kellett volna követnie. Bár a szülei megtiltották neki, Hank biztosra veszi, hogy a lány az erdőn keresztül ment. Megtalálják a lány hátizsákját, és ugyanazt a bakancsnyomot, amit az előző esetnél. A nyomok egy házhoz vezetnek; a ház lakója éppen a postaládáját nézi, amikor elhalad előtte egy csapat gyerek, és átváltozik egy farkasszerű lénnyé. Nick odarohan és leteperi. A rendőrök átkutatják a házát, de semmit sem találnak, Nick pedig nem tudja megindokolni a gyanúját.

Éjszaka Juliette felébred, és meglátja, hogy Nick a lakókocsiban van. Kimegy hozzá, és elcsodálkozik a furcsa dolgokon, Nick azonban sürgeti, hogy menjenek vissza aludni.

Másnap Nick az előző nap látott lény után kémekdik, aki kiugrik az ablakon, és a földre teperi, de utána visszaváltozik, és behívja a házába egy sörre. Monroe-nak hívják, és egy dúvad, azonban már évek óta nem ölt. Azt is felismerte, hogy Nick egy Grimm, és hallott már Marie néniről is. Beleegyezik, hogy segít megkeresni a kislányt, Robint.

Monroe kiszagolja a házat, és el is vezeti Nicket, de nem mer továbbmenni, mert a telihold és a másik dúvad szaga megvadítaná, és nem tudni, kinek az oldalára állna. Nick elhívja Hanket, és bekopognak. Egy postás nyit nekik ajtót, és készségesen válaszol, a lányt azonban nem találják. Hank viszont felismeri a Sylvie által hallgatott számot, és visszamegy a házba, amikor már távozni készülnek. A postás rájuktámad, de Nick megöli, a lányt pedig megtalálják.

A kórházban Adalind Schade, a boszorkányszörny akit Nick még az ékszerüzlet előtt látott, megpróbál valamit fecskendezni Marie-ba, de Nick megakadályozza, a lény viszont belészúrja a tűt. Még látja, ahogy Adalind átváltozik, amikor kimegy a kórházból.

VendégszereplőkSzerkesztés

KeveréklényekSzerkesztés

EgyébSzerkesztés

  • Az epizód nyitójelenete hasonlít a Red Menace nyitójelenetére – mindkettőben piros ruhás lány kocog.

Lásd mégSzerkesztés