FANDOM

Kardfog
Kardfog
Évad 2.
Epizód 1.
Sorszám 23.
Produkciós szám 201
Bemutató 2012. november 23.
Nézettség 275.000 fő
Írta David Greenwalt
Jim Kouf
Rendezte Norberto Barba
Alaptörténet Csipkerózsika
Előző A fekete ruhás nő
Következő A csók
Vérszutykos ár csatangol s mindenütt
Megfúl az ártatlanság ünnepe.
W. B. Yeats: A második eljövetel

A Kardfog (eredeti: Bad Teeth, jelentése: ’gonosz fogak’) a második évad első, a sorozat huszonharmadik epizódja. Az NBC 2012. augusztus 13-án, a TV2 november 23-án, a Viasat 6 2013. november 5-én mutatta be.

CselekménySzerkesztés

Egy franci hajó az Atlanti-óceánon hánykolódik. Kilenc nappal később a hajó kiköt Portlandben. Egy nap múlva egy ember a konténerek között vértócsát talál, és kihívja a parti őrséget. Ketten bemennek, és széttépett holttesteket és vérrel írt feliratokat találnak. Valamilyen lény rájuktámad, és végez velük.

Nick házában Kelly Burkhardt, Nick anyja meg akarja nézni, hogy Kimurát tényleg a Sárkánynyelv küldte-e. A hátára fordítja és megnézi a tetoválásait, de megérkeznek a rendőrök. Kelly eltűnik. Miután megállapítják, hogy Kimura még él, a százados azt mondja, hogy azonnal vigyék be az örsre, ne törődjenek az orvossal. Megkérdezi, hogy van Juliette, mire Nick elmondja neki, hogy kómában fekszik. Renard ezen eléggé meglepődik.

Eközben Monroe és Rosalee Majique-kal kísérleteznek, és, mint kiderül, nagyon nagy a baj, szólniuk kell Nicknek.

Kelly szerint Nicknek ki kellene kérdeznie Kimurát, mert benne volt a „szülei” meggyilkolásában. Elmondja neki, hogy a „baleset” során Nick apja és az egyik barátjuk összeéget, és – mivel azt hitték, Grimmekkel van dolguk – levágták a fejüket, ezért nem lehetett azonosítani őket. Ő pedig csak úgy tudta megvédeni Nicket a veszélyektől, ha távol maradt tőle.

El is mennek a házába, és Nick elmondja, hogy Kimura megtámadta. Monroe szerint még mindig ott lehet, de Rosalee érzi, hogy egy nő van a házban. Ekkor Nick anyja megjelenik, és rátámad Monroe-ra. Nicknek kell kettéválasztania őket, és elmagyaráznia, hogy tudja, hogy a barátai keveréklények, de megbízik bennük. Rosalee végre elmondja, hogy segíteniük kell Juliette-en, a főzet, amit be kell adniuk neki, tizenhat órán belül készül el.

Renard Juliette-et bámulja az üvegen keresztül, majd bemegy hozzá, és megnézi a szemét – ami teljesen fekete.

Nick beszélget az anyjával, és megtudja, hogy a királyi családok ismét hatalomra törnek; ők állnak a hátterében az összes nagyobb válságnak. Kelly azt mondja, hogy meg kell semmisíteniük a zakünthoszi érméket, nehogy bármelyik családnak is a kezébe kerüljön.

A százados Catherine Schade-en, Adalind anyján keresné a lányát, de ő semmit sem tud róla. Renard szerint nem szabad, hogy Nick elveszítse Juliette-et, mert egyedül ő köti ide, és ha a Grimm önállósul, az nagy veszélyt jelenthet. Juliette eközben kezdi egyre jobban elfelejteni Nicket.

Nick és Hank a hajó felé tart, ahola gyilkosság történt. Eközben Marnassier, a gyilkos elhajt onnan. A raktérben Nick észreveszi a kaszát a falon – természetesen kitalálja, hogy ez egy elég komoly ügy lesz. Az ügyet azonban át kell adniuk az FBI-nak, mert a hajó külföldi.

Kimura és Renard Kimura cellájánál beszélgetnek, és a sakál elmondja a századosnak, hogy két Grimmel találkozott.

Nick kiviszi Kellyt a lakókocsihoz, ahol az anyja felvilágosítja, hogy a Grimmek képessége öröklődik. A lakókocsiban Nick mutat az aktuális ügyről képeket, így az anyja kezdi sejteni, hogy egy kardfogúval van dolga, ám ahhoz, hogy megbizonyosodjon róla, látnia kell az áldozatokat.

Eric Renard egy ellenálló férfit kínoz, hogy mondja el a barátai nevét. Ekkor Marnassier hívja, és megnyugtatja, hogy el fogja intézni a Grimmet.

Catherine megérkezik Rosalee boltjába, és egy listát hoz neki, majd átváltozva nyomatékosítja, hogy a hozzávalók gyorsan kellenek, a számát is megadja.

Kelly megnézi a hullákat, és biztos abban, hogy a mély szúrt sebeket csak egy kardfogú okozhatta. Később elmegy vele Catherine lakására, ahol Nick megfenyegeti a boszorkányszörnyet: ha Juliette-nek baja esik, meghal. Ezután elmondja neki, hogy a kardfogút biztos a kulcsért küldték – amit nem szabad, hogy bárki is megszerezzen.

Kimurát valaki megmérgezi a börtönben, így Nick már nem tud beszélni vele. Marnassier eközben egy rég gyárépületbe hívja a FBI-ügynököket, és az egyiket megöli. A másiknak fel kell hívnia Nicket, aki oda is indul Kellyvel együtt. Monroe és Rosalee felhívják, hogy be kell adniuk a főzetet Juliette-nek háromnegyed órán belül, de őket nem engedik be a kórházba. Nick közli, hogy siet, ahogy tud. Ezután Marnassier rátámad.

VendégszereplőkSzerkesztés

KeveréklényekSzerkesztés

EgyébSzerkesztés

  • A falra írt szöveg: Ce soir j’ai été béni par la présence d’un marin… mais pas pour longtemps. (Ma este egy tengerésszel áldottak meg… de nem sokáig lesz itt.) Aujourd’hui j’ai mangé […] c’était bon […] mal de mer. (Este ettem […] jó volt […] tengeribetegség.)

Lásd mégSzerkesztés