FANDOM

Kéjencbak
Kbak
Szereplők BilincsBilly Capra
BilincsBarry Kellogg
Roni
DeadGiacomo Casanova
DeadFrank Sinatra
DeadJohn F. Kennedy
Megjelent Végzetes vonzerő
Baklövés
Veszélyeztetett faj
Love is in the Air

A kéjencbak (eredeti: Ziegevolk, német Ziege, ’kecske’ + Volk, ’ember, nép’), vagy kékszakáll egy faun-, szatír-, vagy kecskeszerű keverék, amely először a Végzetes vonzerő című részben jelent meg.

BiológiaSzerkesztés

Az átváltozott kéjencbaknak az egész testét szőr fedi, mely a férfiaknál vastag, szürkés, míg a nőknél vékonyabb és barna. A férfiaknak erős szakálla is nő, a szeme körüli hely viszont csupasz marad. A férfiak eredeti haja eltűnik, a nőké megmarad. Mindkét nemnek hegyes, hátrafelé kunkorodó szarvai lesznek, és hegyes fogai – ami kissé különös egy kecskeszerá keveréktől.

A kéjencbakok különösen mozgékonyak és gyorsak, jól mozognak a magasban.

A kéjencbakok feromonjaiSzerkesztés

Pheromones

Barry Kellogg feromonokat szabadít fel, hogy megtévessze az esküdteket

A kéjencbakok agyában, a hipotalamusz alatt egy mirigy található, amely feromonokat bocsát ki. Ezek a feromonok beindítják a nemi hormonokat az ellenkező nemnél, az azonosnál pedig egyszerűen csak a kéjencbak számára kedvező cselekedetekre ösztönzi őket. Ha a kéjencbak egy bizonyosfajta levelibékát, egy dél-afrikai vándorbékát eszik, akkor a feromonok termelése fokozódik. Ezt csak úgy lehet megállítani, ha egy főzetet itatnak a kéjencbakkal amibe többek között a verejtékét is belefőzik. Nagymennyiségű feromonnal el tudják érni, hogy, akihez elég közel mennek, azt csináljon, amit ők akarnak – persze ha ezt tudatják is vele.

ViselkedésSzerkesztés

A kéjencbakok nem harcias lények, inkább elfutnak, mint verekednek. Viszont szeretnek a figyelem középpontjában lenni, ezért sokan közülük ügyvédek, filmsztárok lesznek. Könnyű rájukakadni a bárokban, ahol egyéjszakás kalandokat keresnek. Félénkek leszek, ha náluk erősebb lénnyel kerülnek szembe, ugyanakkor nem szeretnek visszaemlékezni a saját félelmükre.

Bejegyzés a Grimm naplókbólSzerkesztés

Már napok óta követek és figyelek egy kecskeszerű lényt. Azonosítottam, és a neve kéjencbak, kékszakállnak is nevezik. Számtalan nőt rontott meg, akik valamiféle bűbáj hatása alá kerültek. Képtelen voltam rájönni, miért vonzódnak ezek a szegény nők egy ilyen suta alakhoz. Ha egyszer is megérint egy ilyen lény, a nők nem tudnak többé tisztán gondolkodni. Gyengéden megérintettem egyet, és éreztem a bujaság meleg áradatát, de azt hiszem, hogy ezzel a lénnyel való kölcsönhatás hatására a nők hallucináltak.
(1895, Kitzbühel-Alpok, Rattenberg déli része)

SzerepekSzerkesztés

Végzetes vonzerőSzerkesztés

A Szederház panzió tulajdonosa, Billy Capra egy kéjencbak, aki nőket csábít el és tart fogva. Nick és Hank egy gyilkossági ügyben nyomoznak – az áldozat az ő rabja volt, aki megszökött, és Capra megfojtotta. A kéjencbak valahogyan lecsapolja a gázt, amit saját maga termel, és a pincéjében ezzel bódítja el a ketrecekben lévő nőket. A nyomozók Caprát az ügy kapcsán kérdezgetik, amikor Hank rálép az egyik békájára, és dühbe gurul, Nick pedig meglátja a valódi arcát.

Nick Monroe-t kérte meg, hogy tartsa szemmel Caprát, aki követte egy sörözőbe, de nem tudott semmit meg.

Capra, amikor rájött, hogy lebukott, megpróbált elmenekülni, de végül elkapták.

BaklövésSzerkesztés

Barry Kellogg, egy ügyvéd azért lett annyira sikeres, mert a tanúkat és az esküdteket rá tudta venni, hogy azt állítsák, ami ő akar. Viszont az egyik ilyen ügye során Rosalee volt az egyik esküdt, aki, amikor hazament, elkezdte rosszul érezni magát. Monroe elkísérte a következő tárgyalásra, és rájött, hogy az ügyvéd egy kéjencbak.

Meg akarták szerezni a verejtékét, hogy hatástalanítsák a képességét, ezért, amikor egy nővel lépett volna ki egy bárból, Monroe átváltozva eléugrott. A férfi megijedt a dúvadtól, és elkezdett menekülni. Bud felvette a kocsijába, és adott neki egy zsebkendőt, hogy törölje meg az arcát. Bár látszott rajta, hogy nem akarja visszaadni, Barry végülis visszaadta Budnak a zsebkendőt.

Másnap, amíg Monroe megpróbálta a békákat beoltani, Nick és Hank a tegnapi támadásról kérdezte őt. Egyre idegesebb lett, mert nem akart elkésni a tárgyalásról. Ott azonban nem sikerült elérnie a célját, így a fűszerboltba ment, ahol azonabn felismerte Rosalee-t, és rá akart támadni, de Nick letartóztatta.

Veszélyeztetett fajSzerkesztés

Roni és Juliette más barátnői Juliette-tel iszogatnak és beszélgetnek.

KépekSzerkesztés

EgyébSzerkesztés

  • A bakkecskéknek valóban vannak olyan feromonjaik, amelyek a nőstény kecskéket párzásra késztetik, és ezt valóban a fejbőrön keresztül teszik, bár ez egy 2014-es eredmény, így a Végzetes vonzerő készítésekor még nem tudhattak róla. (Index)
  • Az eredeti név helyesen Ziegenvolk lenne, a német nyelvtannak megfelelően.

Lásd mégSzerkesztés

Keveréklények
Denevérszerű keverékek murciélago
Emberszerű keverékek aswang · boszorkányszörny/varázslószörny · förmedvény · haragoskobold · koscsi · kőmorzsoló · múzsa · vadember · wendigo
Halszerű keverékek halálköpő
Hüllőszerű keverékek élesfogú · fojtókígyó · hűvösvérű · királykobra · pikkelyes · szelídteknős · tündöklő · tűzdémon
Ingolaszerű keverékek életszívó
Ízeltlábúszerű keverékek gyilkospók · könnyzabáló bagócs · mézadó
Kutyaféle keverékek anubisz · dúvad · ördögfajzat · őrjöngő · préridög · rőtbundás · sakál · vadászkopó
Macskaféle keverékek balam · csirkefogó · jaguár · kardfogú · oroszlán · ragaszkodó
Madárszerű keverékek éleslátó · keselyű · kincsesmadár · kőszáli sas · rablókondor
Medveféle keverékek vadászmedve
Menyétféle keverékek halászvidra · vadborz
Patás keverékek acsarkodó · hősbika · jámborkodó · kéjencbak · patás · pórsertés · vastagbőrű
Rágcsálószerű keverékek egércse · jegeshód · tisztogató · tüskés
Hibrid keverékek mantikór (macskaféle/ízeltlábúszerű) · najád (emberszerű/halszerű)