FANDOM

A Brémai muzsikosok (eredeti: Die Bremer Stadtmusikanten) egy Grimm mese, amely a Boszorkányság, és a Született keverékek című epizódok nyitóidézeteinek forrása.

TörténetSzerkesztés

Egy idős szamár elkezd gyanakodni, hogy a gazdája meg akar szabadulni tőle, így elhatározza, hogy elmegy Brémába zenésznek. Útközben több kivénhedt, hasonló sors előtt álló állattal találkozik, akik szintén vele tartanak. Amikor elfáradnak, egy házban akarnak megpihenni. A házban azonban rablók laknak. Elkezdenek „énekelni”, aminek egyszerre olyan borzalmas hangja van, hogy a rablók azt hiszik, kísértet szálltameg a házat, és elszaladnak. Az állatok nyugovóra térnek, de a rablók visszajönnek. Egy rabló bemegy a házba, ám mindegyik állat megtámadja, így elmenekül.

Szerepe a sorozatbanSzerkesztés

BoszorkányságSzerkesztés

212 - Quote

„A házban egy borzalmas boszorkány ül, rám fújt, és összekarmolta az arcomat!”
A házba beküldött rabló, miután az állatok kikergették, mondja ezt a rablóvezérnek. A tűzhelyben lapuló macskára ugyanis azt hiszi, hogy egy boszorkány. (A képletes boszorkányon itt természetesen a volt boszorkányszörny Adalindot kell érteni, aki igen sok kellemetlenséget okoz a portlandieknek, amikor megérkezik.)

Született keverékekSzerkesztés

214-quote

„Az állatok tanakodni kezdtek, hogyan ugraszthatnák ki a házból a rablókat. Addig tanácskoztak, míg ki nem főzték a haditervet.”
Az állatokon itt a keveréklényeket kell érteni. Az epizódban természetesen nem a hangjukkal rémítik meg az embereket, hanem a valódi alakjuk kimutatásával.

Lásd mégSzerkesztés