FANDOM

Boszorkányszörny Varázslószörny
Boszorkányszörny
202-Renard morphed
Szereplők Sean Renard
Adalind Schade
DeadCatherine Schade
DeadFrau Petch
DeadSerena Dunbrook
DeadCamilla Gotlieb
Megjelent

boszorkányszörny (eredeti neve: Hexenbiest; német Hexe, „boszorkány”+Biest, „vadállat, bestia”) egy boszorkány- vagy zombiszerű keverék, amely szinte minden epizódban megjelent az elsőtől kezdve. Rosaleetól megtudjuk, hogy a férfiakat varázslószörnynek (eredeti: Zauberbiest; német Zauber, „varázslat”, vagy Zauberer, „varázsló”+Biest, „bestia”) nevezik. (A homokember)

BiológiaSzerkesztés

A woge előtt a boszorkányszörnyek rendkívül csábítóak, és a nyelvükön egy furcsa jel található, amelyről bármikor fel lehet őket ismerni. Átváltozva azonban különösen rondák és ijesztőek lesznek: hajuk megőszül, bőrük ráncos, húsuk és fogaik rohadnak – összességében egy járkáló holttestre hasonlítanak. Erejük fölülmúlja az átlagos emberét, de nem túl számottevő.

A boszorkányszörnyek képesek varázsitalokat (Zaubertrank) előállítani, amelyekhez sokszor a boszorkányszörny vére kell. Ezek kémiai, illetve alkímiai főzetek, amely más személyeket befolyásolnak, illetve érzelmeiket manipulálják. A boszorkányszörnyek képesek telekinézisre, illetve emberek akaratának manipulálására. (The Show Must Go On)

A boszorkányszörnyek esetében ismert az, hogy – egy Grimm vérével – megszabadítható „erejétől”, azaz átváltozási képességétől. Ettől kezdve normális ember lesz. Ezt a titkot a boszorkányszörnyek nagyon féltve őrzik, rajtuk kívül más nem is nagyon tud róla. Amikor a Grimm vére a boszorkányszörny szervezetébe jut, annak szellem kiválik a testéből, majd szertefoszlik. (Szerelmi mámor)

Ha a boszorkányszörny elvesztette az „erejét”, még lehetősége van visszaszerezni. Ehhez szüksége van egy másik boszorkányszörny még dobogó szívére, amit egy bonyolult folyamat alatt kell felhasználni. Ebben a halott boszorkányszörny levágott kezét és lábát, valamint a szemét be kell tenni egy dobozba, és egy bizonyos helyen elásni. Ha sikerül a folyamat, akkor a boszorkányszörny szelleme visszatér a testbe. Ilyenkor a növényzet az elásott szervek körül több méteres körzetben elhal. (Jó éjt, nemes Grimm!) (Élve vagy halva) (Holt volt, holt nem volt)

A boszorkányszörnyek a mézadók természetes ellenségei.

ViselkedésSzerkesztés

A boszorkányszörnyek alattomos, számító lények. Bármit megtesznek céljuk érdekében: lopnak, csalnak, hazudnak, manipulálnak. Nagyon kényesen ápolják szépségüket, hiszen vonzerejük az egyik legerősebb fegyverük. Nem mondhatók hűségesnek sem, csak a saját eszméikhez: bárki mást feláldoznak a maguk – vagy parancsadójuk – érdekében. Ha valami bosszúság éri őket, képesek azt többszörösen megtorolni.

Feltehetőleg ezért van az, hogy a boszorkányszörnyektől nagyon sok keverék retteg. Ebben közbejátszhat az, hogy az ember soha sem tudhatja, hogy a boszorkányszörny nem ad-e be neki valamilyen varázsitalt valamelyik cinkosán keresztül.

Bejegyzések a Grimm naplókbólSzerkesztés

Hexenbiest mark

A boszorkányszörny nyelve alatti jel

A boszorkányszörnyek nyelve alatt van egy jel, akár emberi, akár szörny alakban jelennek meg.

SzerepekSzerkesztés

Első évadSzerkesztés

PilotSzerkesztés

Nick Burkhardt, mielőtt még Marie nagynénje bevezetné a keverékvilág rejtelmeibe, meglátja Adalind Schade-t, ahogy átváltozik. Később Adalind megpróbálja megölni Marie nénit Renard százados parancsára, Nick azonban észreveszi, amint egy injekcióstűvel próbálja a mérget beadni neki. Miután elhagyja a kórházat, Renardnak jelenti, hogy a Grimmel találkozott.

Lássuk a medvét!Szerkesztés

A századostól Adalind ismét parancsot kap, hogy Marie-t eltegye láb alól, mielőtt elárulhatna Nicknek egy súlyos titkot, ami végképp ellehetetlenítené, hogy a Grimm átálljon az ő oldalukra. Ez sikerül is neki, bár két másik felbérelt orgyilkos meghal.

Lépre csalvaSzerkesztés

Egy flashmob alatt a mézadók megölik Serena Dunbrookot és Camilla Gotliebet, Adalind két boszorkáynszörny kollégáját. Nick és Hank feladata az, hogy megvédje őt, Nick azonban tisztában van a viszály valódi okával. Adalind úgy gondolja, hogy a százados feláldozná őt, azonban őrzi a titkait. Később, amikor a méhkirálynő rátámad, Nick megmenti.

Végzetes vonzerőSzerkesztés

Renard egy kaszást fogad, aki bosszút akar állni Hulda haláláért Nicken. A százados azt mondja, hogy nem állhat bosszút az engedélye nélkül, és levágja az egyik fülét, mondván, soha ne térjen vissza.

HaláltáncSzerkesztés

Adalind ekkor határozza el, hogy megpróbál Hanken keresztül Nickhez férkőzni, és sikerül is „véletlenül” összefutnia vele egy étteremben, ahol együtt vacsoráznak.

A három ordas farkasSzerkesztés

Nick és Hank elmondják neki, hogy Orson szakértőt gyanúsítják, mire Renard százados felszólítja a nyomozókat, hogy alaposan járjanak az ügy végére, mert nem akarja, hogy bűnöző maradhasson a rendőrök közt.

Ereszd el a hajam!Szerkesztés

Renard közli a sajtóval, hogy megtalálták Holly Clarkot, a rég eltűnt lányt.

Órások és óriásokSzerkesztés

A kórházban megnyugtatta Juliette-et miután Nick felől érdeklődött, hogy Nick és ő végig védőőrizet alatt lesznek.

Amikor Oleg Stark meghalt, elmondja Hanknek, hogy a golyók Angliában készültek több, mint száz évvel ezelőtt, és egy elefánttal is végeztek volna.

EgérfogóSzerkesztés

A százados megkérdezi Nicket és Hanket, hogy szerintük Natalie Haverstraw képes lenne-e egy csavarhúzóval gyilkolni.

SzervkereskedőkSzerkesztés

A százados elkíséri Nicket és Hanket a keselyűk lakókocsijába. Az örsön a kaszás levágott fülét találja. A kaszás felhívja őt, és azt mondja neki, hogy a Grimmet ölje meg, vagy tartsa ellenőrzés alatt. Renard védekezik, mondván, Nick egy lelkiismeretes rendőr. Majd a fület visszaküldi a gazdájának.

PókhálóSzerkesztés

Azt mondja Nicknek és Hanknek, hogy gyorsan a gyilkos nyomára kell bukkaniuk különben újra ölni fog.

Véres játékSzerkesztés

Amikor Renard megtudja, hogy Leo Taymor, az oroszlánharcok vezetője már ártatlan keverékeket is elrabol, felelősségre vonta, de az oroszlán nyíltan dacolt vele. Később elmegy egy ismeretlen paphoz, aki megöli Taymort.

Rossz pénzSzerkesztés

Renard megkaparintja a zakünthoszi érméket, ám azok „rabul ejtik”, és teljhatalomról álmodik – mivel hazavitte azokat, nem adta le a rendőrségen. A következő nap egyenruhában megy dolgozni, és egy sajtótájékoztatót rendel, amin minden rendőrnek kötelező részt vennie. A sajtótájékoztatón elmondja, hogy a városban lévő erkölcstelen állapotokat a rendőrségnek meg kell fékeznie.

Egy garázsban Soledad Marquesa rátámad a századosra, és majdnem le is győzi, de Nickék elzavarják, Kolt pedig arrébvonszolja Renardot. Amikor rájön, hogy eltűntek az érmék, kezd pánikba esni.

TollaskígyóSzerkesztés

A századosnak jelentik egy gyilkosság kapcsán, hogy nagy mennyiségű, meggyújtott emberi zsírral öltek.

ÁlomszigetSzerkesztés

Miután Adalind elmondja neki, hogy Hank azt hiszi, csak azért vonzódik iránta, mert megmentette az életét, Renard százados azt tanácsolja, forduljon a varázserejéhez. Adalind ekkor a le mort pour l’amour varázsitalt csokis sütik formájában beadja Hanknek.

MadárlesenSzerkesztés

Adalind továbbra is tartja a viszonyt Hankkel, aki egyre megszállottabbá válik.

Szerelmi mámorSzerkesztés

Egy fickó pisztolyt fog Renardra, amikor az be akar szállni a kocsijába, és azt mondja neki, hogy Anton Krug, az unokaöccse találkozni akar vele. Amikor kezd elmérgesedni a helyzet, a százados mindkettejüket lelövi.

A kapitányságon érdeklődik, hogy állnak a nyomozással a két hulla ügyében – akiket ő lőtt le. Megtudja, hogy találtak egy mobilt, de Wu „szerencsére” elájul, és a kavarodásban el tudja lopni, hogy kicserélje benne a SIM kártyát, majd visszateszi Nick asztalára, ahonnan elvette.

Később felhívja Adalindot, hogy időben cselekedjen – azaz le kell feküdnie Hankkel.

Adalind elintézte, hogy Hank meglátogassa őt a lakásán, ahol egy vacsora után lefeküdt vele. Hank kómába kerül, ami csak akkor szűnik meg, ha a boszorkányszörny meg nem hal. Nick azonban nem öli meg Adalindot, csak a saját vérét szájába juttatva elveszi tőle az átváltozás képességét.

VadászidénySzerkesztés

Edgar Waltz felkeresi Renardot a szobájában, hogy segítsen megkeresni az Ellenállás ügynökét, majd, amikor a százados elutasítja, azzal búcsúzik tőle, hogy ha békét akar, készüljön a háborúra.

Hód volt, hód nem voltSzerkesztés

Nickék beszámolnak a századosnak az aktuális ügy állásáról.

Mostoha életSzerkesztés

Nick és Hank jelentenek Renardnak az ügyről, de egyelőre még tanácstalanok. Később beviszik neki a murciélago elleni készüléket. Nick azt mondja, feltételezhetően ezzel ölt a lény.

NagylábSzerkesztés

A százados azt mondja Nickéknek, hogy tartsák titokban a nagylábas ügyet, mert különben nem tudnak majd nyugodni a sajtótól.

A fekete ruhás nőSzerkesztés

A százados belép a házába, ahol nagy rendetlenséget talál. Előveszi a fegyverét, de Kimura, aki betört a lakásába, leüti, majd egy székhez kötözi, és az érmékről kezd érdeklődni. Bár Renard mondja neki, hogy nem tud semmit, a támadó nem hiszi el. Szerencsére megérkeznek a rendőrök, és elzavarják Kimurát.

Amikor megérkezik Nickhez, azt mondja, hogy vigyék azonnal börtönbe Kimurát.

Második évadSzerkesztés

KardfogSzerkesztés

Adalind anyja, Catherine Schade azt a feladatot kapja Renardtól, hogy védje meg Nick barátnőjét, Juliette-et. Az anya úgy érzi, hogy Nick nem megcsonkította, hanem megölte a lányát.

A csókSzerkesztés

Adalind anyja elkészíti Renardnak a főzetet, amely segítségével megmenthetik Juliette-et. Később Nick anyja Catherine lakására érkezik, hogy kifagassa, de amikor az nem hajlandó elárulni a herce kilétét, rátámad. A harc során Kelly véletlenül megöli Catherine-t.

A százados megissza az italt, aminek hatására igen rosszul lesz, és többször is átalakul.</p>

A homokemberSzerkesztés

Frau Petch meglátogatja Adalindot Bécsben, és megérezte, hogy a lány terhes. Az is kiderült, hogy a magzat mindenképpen királyi származású.

TűzgyűrűSzerkesztés

Frau Petch elviszi Adalindot Stefania Vaduva Popescúhoz, a fekete-erdei cigányok vezéréhez. Itt megvizsgálják Adalindot, és alkut kötnek vele.

A múzsa csókjaSzerkesztés

Renard százados Khloe Sedgwicket az epizód végén varázslószörnyformájával „figyelmezteti”, hogy térjen jó útra.

Az élőhalottakSzerkesztés

Frau Petch Adalind gyermekét valaki másnak is megpróbálja eladni.

Jó éjt, nemes Grimm!Szerkesztés

Adalind és Frau Petch egy különleges varázsital segítségével alakot cserélnek. Frau Petcht Stefania sátrában elkapják, és kivágják a szívét, hogy Adalind visszanyerhesse erejét.

KépekSzerkesztés

Keveréklények
Denevérszerű keverékek murciélago
Emberszerű keverékek aswang · boszorkányszörny/varázslószörny · förmedvény · haragoskobold · koscsi · kőmorzsoló · múzsa · vadember · wendigo
Halszerű keverékek halálköpő
Hüllőszerű keverékek élesfogú · fojtókígyó · hűvösvérű · királykobra · pikkelyes · szelídteknős · tündöklő · tűzdémon
Ingolaszerű keverékek életszívó
Ízeltlábúszerű keverékek gyilkospók · könnyzabáló bagócs · mézadó
Kutyaféle keverékek anubisz · dúvad · ördögfajzat · őrjöngő · préridög · rőtbundás · sakál · vadászkopó
Macskaféle keverékek balam · csirkefogó · jaguár · kardfogú · oroszlán · ragaszkodó
Madárszerű keverékek éleslátó · keselyű · kincsesmadár · kőszáli sas · rablókondor
Medveféle keverékek vadászmedve
Menyétféle keverékek halászvidra · vadborz
Patás keverékek acsarkodó · hősbika · jámborkodó · kéjencbak · patás · pórsertés · vastagbőrű
Rágcsálószerű keverékek egércse · jegeshód · tisztogató · tüskés
Hibrid keverékek mantikór (macskaféle/ízeltlábúszerű) · najád (emberszerű/halszerű)